דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדעת אנגלית טכנית בעולם המחשבים 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 3023 פעמים ]

רבים מאיתנו יודעים אנגלית ברמה זו או אחרת. אחראים לכך לימודי האנגלית בבתי הספר היסודיים והתיכוניים וכמובן- בחינת הבגרות באנגלית. ניתן לומר בביטחון מלא, שאיש מאיתנו אינו מתחרט על לימודי האנגלית. בעולם המודרני בכלל ובעולם המחשבים בפרט, ידע באנגלית הנו הכרחי ללימוד ולהתקדמות. ליתר דיוק, מדובר באנגלית טכנית, היינו- אנגלית המתארת מונחים ותהליכים טכנולוגיים, הקשורים לעולם המחשוב, האינטרנט ותקשורת הנתונים. כל בוגר קורס טכנאי מחשבים יאמר לכם מיד, שללא ידיעת אנגלית טכנית קשה מאוד לשלוט בחומר הלימודים. באילו מקצועות ותחומי לימודים בעולם המחשבים נדרש ידע באנגלית טכנית? להלן סקירה בנושא.

אנגלית טכנית הנה הבסיס להבנה של מונחים, תהליכים ופעולות בעולם המחשוב. ישנן מכללות הדורשות אנגלית טכנית סבירה כבר לצורך הרשמה לקורס טכנאי מחשבים. קורס טכנאי PC הוא הקורס הבסיסי בעולם המחשבים. קורס טכנאי מחשבים מלמד אודות אופן פעולת המחשב האישי, רכיבי חומרה, מערכות הפעלה של המחשב, אביזרים היקפיים (מדפסות, סורקים וכד'), איתור וטיפול בתקלות, אבטחת מידע ורשתות תקשורת. חומר לימודים רב הנו בשפה האנגלית. ללא שליטה סבירה לפחות באנגלית טכנית, יקשה על התלמיד לסיים בהצלחה קורס טכנאי מחשבים.

תחום אחר בו ידע באנגלית טכנית הנו הכרחי, הוא תחום מומחי תשתיות ארגוניות. מדובר באנשי מקצוע המטפלים בשרתי המחשב הנמצאים בארגון, כמו למשל שרתי דואר אלקטרוני, שרתי אינטרנט ושרתי גיבוי נתונים. את הכשרתם מקבלים מומחי התשתיות הארגוניות בלימודי קורס MCITP. זהו קורס המכשיר את המשתתף לעמוד בבחינות ההסמכה של מיקרוסופט, חברה המייצרת את מערכות ההפעלה לכל השרתים הארגוניים. קורס MCITP כולל לא רק חומר לימוד באנגלית, אלא שגם ממשקי השרתים הנם באנגלית וגם בחינות ההסמכה נערכות באנגלית. במילים אחרות, ללא ידע טוב באנגלית טכנית לא ניתן ללמוד קורס MCITP, לא ניתן להגדיר שרתים ולא ניתן לקבל גם הסמכה מקצועית.

תחום אבטחת המידע הנו תחום אחר שגם בו חשוב מאוד לשלוט באנגלית טכנית. מדובר בתחום טכנולוגי מתקדם ומתפתח, העוסק באופן אבטחת המידע הארגוני. מומחה אבטחת המידע מסיים בדרך כלל קורס CCSA וקורס CCSE, המכינים את התלמיד לעמוד בבחינות ההסמכה של חברת צ'קפוינט, מובילת תחום אבטחת המידע. טכנולוגיות אבטחת המידע עוסקות בהגדרות של תוכנות אבטחת מידע, כמו למשל חומות אש (Firewalls). גם כאן, חומר הלימוד כולל מונחים רבים באנגלית טכנית וממשקי התוכנה הנם בשפה האנגלית. בדרך כלל, ניגשים לקורס זה בוגרי קורס טכנאי מחשבים או קורס MCITP, שכן מעבר לשליטה באנגלית נדרש גם רקע טכנולוגי מוקדם כדי להשתתף בקורס הזה.

אחד המקצועות שבהם נדרשת אנגלית טכנית ברמה הגבוהה ביותר הנו מומחה תקשורת נתונים. תקשורת נתונים עוסקת באופן העברת נתונים ברשת מחשבים. בדרך כלל פונים ללמוד תחום זה בוגרי קורס טכנאי PC וגם בוגרי קורס MCITP. כדי ללמוד את תחום תקשורת הנתונים ניתן ללמוד קורס CCNA, הקרוי גם קורס סיסקו. קורס CCNA הוא הקורס הבסיסי בעולם תקשורת הנתונים. בקורס זה לומד המשתתף אודות טכנולוגיות ופרוטוקולים נפוצים בתקשורת נתונים. למעשה, קורס    CCNA  מכשיר את התלמיד להגדיר, לתפעל, לתחזק ולפתור תקלות ברשתות תקשורת מסוגים נפוצים. חומר הלימוד הנו רובו ככולו בשפה האנגלית וכך גם בחינת ההסמכה של סיסקו, אליה ניגשים התלמידים בסוף הקורס.

אנשי מחשבים רבים מחפשים יתרון תחרותי בשוק העבודה. אנשים כאלה פונים בדרך כלל למסלול תקשורת נתונים מתקדם. הם לומדים קודם כל קורס טכנאי מחשבים, אחריו קורס MCITP ולפעמים גם קורס CCSA, בהמשך- קורס CCNA ובסוף קורס CCNP. קורס CCNP הנו קורס תקשורת נתונים מתקדם, המחייב לא רק אנגלית טכנית ברמה גבוהה אלא גם ידע מוקדם במחשבים בכלל ובתקשורת נתונים בפרט. קורס CCNP עוסק בין השאר בהגדרת רשתות קול ווידאו, הגדרת נתבי IP, הקמת רשתות תקשורת וירטואליות, הקמת רשתות תקשורת אלחוטיות בארגון ועוד. בסיום קורס CCNP ניגש התלמיד לבחינות ההסמכה של סיסקו, הכתובות כמובן באנגלית. קבלת הסמכת CCNP מבטיחה לאיש המקצוע יתרון תחרותי ברור בקבלה למקום עבודה, על פני מועמדים אחרים שלא למדו קורס כה מעמיק.

בפסגת הקריירה המקצועית בתחום תקשורת הנתונים עומד מוסמך CCIE. מדובר בבוגר קורס CCIE של סיסקו, אשר עמד בהצלחה בבחינות ההסמכה. כאן, לא רק שחומר הלימוד הוא באנגלית, כך גם ממשקי התוכנות, הבחינה עצמה ואפילו מיקום הבחינה הנו בחוץ לארץ. בוגר קורס CCIE הנו מומחה תקשורת נתונים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. משכורתו ותנאי העסקתו הנם ללא תחרות. כמובן שלא ניתן לגשת ללמוד קורס כה מתקדם ללא ידע טכני מוקדם. בדרך כלל ילמד מוסמך ה-CCIE קורס טכנאי מחשבים, אחריו קורס MCITP, אחריו קורס CCNA וגם קורס CCNP. רק לאחר שסיים את כל המסלול הזה וקיבל את כל ההסמכות, יפנה התלמיד ללמוד קורס CCIE.

 

מכללת מחשבים IITC מציעה מגוון קורסי מחשבים למתחילים ולמתקדמים. ישנם קורסי ערב וקורסים בהתאמה אישית לחברות הייטק וללקוחות פרטיים. פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב